سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

  تأثیر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف‌کننده بر رضایت و وفاداری به برند در صنعت خودروسازی

قسمتی از متن پایان نامه :

برند(نام تجاری)

ایده‌ی برندگذاری به قرن نوزدهم برمی‌گردد و به اقتصاد بازار مرتبط می‌باشد. این ایده قرن‌ها به عنوان روش متمایزسازی کالاهای تولید کنندگان مختلف مطرح بوده می باشد. توانایی برند برای متمایزسازی محصول و فو اید برخورداری از یک نام برجسته و معروف(به جای کالاهای عمده محصولات بدون مارک و علامت تجاری) مدت‌هاست که در دنیای تجارت شناخته شده می باشد و مورد تحسین قرار می‌گیرد(جهانیان و همکاران، 1392، ص23). فقط بشر‌ها نیستند که متولد مى‌شوند، دوران طفولیت خود را سپرى می‌کنند و آن‌گاه به سال‌هاى فراز و سربلندى و سپس افول می‌رسند؛ فقط سازمان‌ها نیستند که همانند طفلى نوپا متولد می شوند؛ دوران طفولیت را سپرى م‌کنند و سپس رشید می شوند و… ؛ هر چند نام و نشان‌هاى تجارى نیز از سازمان‌ها برمی‌آیند، اما نام و نشان‌هاى تجارى به نوعى برتر و فراتر از سازمان‌ها هستند، به همین سبب گاهى رشدشان بر رشد سازمان‌ها فزونى می‌گیرد، گاهى کندتر از سازمان‌ها حرکت می‌کنند و گاهى نیز همگام با رشد سازمان‌ها پویش پیدا می‌کنند، در هر صورت آن چه مسلم می باشد نام و نشان‌هاى تجارى با شرایط سازمان‌ها ارتباط دارند و بر شرایط آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارند(چهار بالش، 1387، ص1).

 

 2-1-3- ریشه شناسی برند

واژه برند به همراه بسیاری از واژه‌های زبان انگلیسی و سایر زبان‌های اروپایی به معنای حرارت، گرما و اشتعال می باشد. البته طی سالیان از واژه برند در معنای «کسی که از خطر قریب‌الوقوع نجات یافته »، «مشعل خدای عشق یونان باستان»، و « نشان ژوپیتر یا خدا یا خورشید»، بهره گیری گردیده می باشد. واژه مذکور از اواخر قرن 16 میلادی به صورت مجازی جهت موارد جزائی مجرمین(به معنای رسوایی و داغ ننگ) و از قرن 17 میلادی در معنای بشر فتنه‌انگیز به کار رفته می باشد. از میانه قرن 17 ایده علامت‌گذاری اشیاء، افراد یا حیوانات با علائم خاص هویتی توسط زدن داغ شکل گرفت، هر چند این روش کاملاً به دوران باستان مربوط می گردد. در حقیقت در آغاز قرن نوزده میلادی معنای کنونی واژه برند در عرصه کسب و کار متداول گشت. این امر با تسری واژه برند به صورت مجازی بر علامت‌های تجاری و لوگو محقق گردید. بر بطری نوشیدنی، تیرهای چوبی و سایر کالاها، البته به غیر از محصولات نساجی حک گردید. طی قرن 19 در ایالات متحده آمریکا، زدن آهن داغ برای علامت‌گذاری احشام و سوزاندن انواع جراحات «برند» نامیده می‌گردید و بعدها هر نوع داغ زدن همین نام اطلاق گردید(کارآفرینان امیر کبیر، 1387، ص25).

 

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

1-4-1- اهداف اصلی

الف) سنجش تأثیر ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف‌کننده که شامل متغیرهای کیفیت خدمات (کیفیت فیزیکی، رفتار کارکنان)[1]، تناسب با خودپنداره‌ی ایده‌آل[2]، تناسب با سبک زندگی[3]، هویت و آگاهی برند[4] بر رضایت به برند در صنعت خودروسازی داخلی، نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو در استان گیلان،

ب) سنجش تأثیر رضایت مصرف‌کننده بر فاداری به برند در صنعت خودروسازی داخلی، نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو در استان گیلان.

 

1-4-2- اهداف فرعی

  1. سنجش، شناخت و رتبه‌بندی عوامل مربوط به کیفیت فیزیکی نمایندگی‌های ایران‌خودرو که بر رضایت مصرف‌کننده در صنعت خودروسازی داخلی تأثیر دارد.
  2. بهبود در رفتار کارکنان نمایندگی‌های ایران‌خودرو که باعث افزایش رضایت مصرف‌کننده در صنعت خودروسازی داخلی.
  3. سنجش عامل تناسب با خودپنداره‌ی ایده‌آل به عنوان یکی از عوامل روانشناسی مؤثر بر رضایت مصرف‌کننده در صنعت خودروسازی داخلی.
  4. سنجش و مطالعه‌ی هویت برند(یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه بازاریابی می باشد که در مطالعات اندکی مورد توجه قرار گرفته می باشد) و تأثیر آن بر رضایت مصرف‌کننده در صنعت خودروسازی داخلی.
  5. سنجش وضعیت آگاهی از برند در صنعت خودروسازی داخلی.
  6. سنجش عامل تناسب با سبک زندگی به عنوان یکی از عوامل جامعه شناسی مؤثر بر رضایت مصرف‌کننده در صنعت خودروسازی داخلی.

 

[1] Physical Quality & Staff Behaviour

[2] Ideal Self-Congruence

[3] Lifestyle-Congruence

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[4] Identification &Awareness Brand